I min bokhylla

Jag har alltid varit intresserad av att sy och när mina barn var små sydde jag jättemycket till dem. Då hade jag konstigt nog mer tid än vad jag har nu, eller så är det bara en efterkonstruktion. Jag använde mig ofta av denna bok. Många bra mönster finns det här men hjälp vad gamla bilderna ser ut!

En annan gammal bok som finns i min hylla är den här. Full av alla möjliga tips, ideér och mönster. Men bilden, kolla den!

För länge sedan gick jag en sykurs, en sådan kvällskursvariant. Jag minns att kursen kostade 300:- och då fick man förstås ta med sitt eget material. På den kursen använde vi denna bok. Här finns också en hel del som fortfarande känns helt OK.

Nej, jag är inte så himla gammal – även om det känns så när man läser detta. Men lite kultstatus är det väl på de här böckerna?

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Böcker, Länkar till fina mönster

Kommentera

