Från Bali

I dag när jag handlade vliseline på Ohlssons tyger råkade min blick falla på dessa

Ett litet inplastat paket med tygbitar i en massa färger och mönster. De kallas för Bali Pops och kommer från Hoffman Fabrics . I paketet finns 4o tygbitar i 40 olika färgnyanser ungefär 5cm breda och 125 cm långa.  Jag köpte dem för 249:-. Lite dyrt kan man tycka och inte vet jag vad jag ska ha dem till heller men de är fina att se på

Här kan man hitta gratis PDF-mönster anpassade till tygbitarnas storlek  men jag är kanske mer intresserad av att göra något sånt här

(bild lånad från Tea Rose Home)

En finfin scarf som man kan sy efter steg-för-steg beskrivning hos tearosehome

Lämna en kommentar

Filed under Inspiration och ideér, Sytt

Kommentera

