Kanske ett täcke?

Jag har fått en beställning på ett babytäcke som ska vara klart i sommar. Jag funderar på detta

ett täcke ur boken Tildas hus av Tone Finnanger .

Här kan man se i vilken ordning lapparna ska sys ihop och man gör så här blir storleken ungefär 120×180 cm. Man syr ihop bitarna först sedan är det dags för broderier och till sist handkviltar man ihop täcke, foder och baksida.

Igår tillbringade jag mer än en timme på Ohlsons tyger och jag kom hem med den här bunten. Allt som allt cirka 200:-

Jag limmade fast tygbitar i den ordning de ska sitta enligt mönstret och jag tycker att det känns ganska bra så här. Här en närbild

Det är den blivande mostern till babyn som beställt täcket och tydligen så vet föräldrarna att det kommer att bli en pojke därför valde jag tyger lite mer åt det blå hållet. Traditionellt, jag vet man jag tycker att blått är flott!

Lämna en kommentar

Filed under Lapptäcken, Projekt

Kommentera

