Vårväska

OK – this is especially for English speaking readers!

This week I am participating in Tea Rose Homes linkparty with this bag. I am longing for Spring and I think this bag and the new shoes are a good start. I found the pattern at the website on the link below. I did some mistakes (as usual) but I am satisfied with the result.

Jag fortsätter på temat skynda på våren – nu har jag sytt min prickiga väska efter ett mönster som jag hittade hos Caroline som har hemsidan www.jcarolinecreative.com. Väskan heter Hobo Bag och pdf-filen hittar du här.

Jag sydde min väska av ett tyg med stora prickar från Åhlens och ett tyg med mindre prickar från Ohlssons Tyger. Båda tygerna finns i en mängd olika färger. Det prickiga kantbandet köpte jag också på Ohlsons Tyger. Jag köpte 0,5 meter av varje tyg och det räckte ganska precis. De stora ringarna är egentligen nyckelringar och de köpte jag hos en låssmed.

Mönstret var jättebra och lätt att följa men jag gjorde föstås en hel massa fel och fick sprätta upp och sy om och ändra lite här och där.

Här kan man se insidan med specialsydda fickor för mina två (!) mobiler. Min fina röda  Filofax lärarkalender samt min prickiga och mycket viktiga att-göra anteckningsbok ryms också fint i väskan.

Sen matchar förstås väskan mina nya skor och en favoritscarfves.

1 kommentar

Filed under Sytt, Väskor

One response to “Vårväska

  1. So fun! I love the red and white polka dot! You did such a nice job!

Kommentera

