Mormorsrutor

Jag håller som bäst på att fundera över vilken typ av mormorsruta jag ska virka när jag ska försöka mig på att göra något som i alla fall liknar en sån här

Bild från Odd Molly

Jag har virkat två olika provrutor

i garnet som jag beställde från Stoff och Stil. Det är svårt att se på bilden men det är två olika nyanser ljusblått med vitt i mitten. Det finns hur många mönster som helst att välja mellan – titta bara på den här bilden

foto från www.craftsgossip.com 

Jag hittade till och med en blogg som enbart handlar om ”granny squares” http://crochet-mania-grannysquare.blogspot.com/  – fascinerande, eller hur?

Nu återstår att välja typ av ruta och sen virka några hundra eller så…

2 kommentarer

Filed under Inspiration och ideér, Mormorsrutor, Virkat

2 responses to “Mormorsrutor

  1. Härlig blogg! Underbart med mormorsrutor. Ha en bra virkhelg!

  2. Pingback: 2010 in review | Husflit

Kommentera

