Black out Hemtex?

Vissa saker kan man ju bli ytterst irriterad på. Jag såg en reklamfilm från Hemtex där de pratade om en mörkläggningsgardin till sovrummet. Vi bor ju i Norrland och här är det faktiskt ljust dygnet runt på sommaren så det vore skönt att kunna mörklägga en aning.

Eftersom Hemtex har söndagsöppet tänkte jag eventuellt åka och titta på denna men ville först kolla in hemsidan.

Finns den på gardinsidan? Nej! Finns den på sovrumssidan? Nej! Sökte på ”mörkläggningsgardin” – inga träffar. När jag läser mer noggrant på sovrumssidan står det så här

Ta då gärna en titt på vår allra senaste sovrumspryl ”Black Out”. En mörkläggningsgardin som är framtagen för att skapa natt i ditt sovrum, även mitt på ljusa dagen. Dessutom dämpar Black Out ljud utifrån. Prova den – du kommer känna det som om du bor på hotell!

Söker då på ”black out” – inga träffar. Ger upp och skriver detta blogginlägg i stället! Tycker att detta är ett bra exempel på en riktigt dålig hemsida. Känns helt plötsligt som om jag inte längre är så sugen på att åka till Hemtex…

2 kommentarer

Filed under Saker jag retar upp mig på!

2 responses to “Black out Hemtex?

  1. Kicki

    Hej!

    Jag håller helt med!
    Blir galen på det här. Funderar starkt på att kolla om någon annan butik har liknande produkt istället.

    Kicki

  2. Hemtexredaktionen

    Hejsan! Kul att du gillar idén med vår mörkläggningsgardin Blackout! Då denna produkt blivigt väldigt populär har den tyvärr hunnit ta slut på vårt e-handelslager. Vi har i dagsläget valt att inte visa produkter på webbsidan när de är slut på vårt e-handelslager eftersom de då inte går att köpa där.

    På vår webbsida hittar du kontaktuppgifterna till din närmsta butik. Kontakta dom för att se om gardinen finns kvar där innan du åker dit.

Kommentera

