Black out – Hemtex igen!

Efter mitt förra inlägg om mörkläggningsgardinen från Hemtex fick jag en kommentar från dem om att anledningen till att gardinen inte fanns på hemsidan var att den blivit så populär att den tagit slut. Deras policy är att inte visa saker som inte går att köpa. (Verkar som att deras policy också är att inte ge alltför mycket information – hur svårt är det att skriva att en produkt är tillfälligt slut men att den kan finnas i Hemtexbutikerna?)

Idag finns den på hemsidan och så här ser den ut

Gardinen kostar 399:- och är 135×240 och vad jag kan förstå så säljs de en och en. Det som jag inte gillade var dels att den inte var så bred, jag skulle behöva minst 4 stycken för att täcka mitt stora fönster och jag gillade inte heller att det var öljettupphängning. Funkar inte på min gardinskena och det torde ju vara så att det kommer in en hel del ljus genom de stora hålen längst upp.

textilonnet kan man köpa enfärgat mörkläggningstyg i en massa olika färger. Det kostar 99:-/m och tygets bredd är 150 cm

Det finns förstås andra alternativ t ex på Jysk så jag får fundera vidare.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Saker jag retar upp mig på!

Kommentera

