Trassel

Om jag bara lyckas trassla ut vissa delar av det här kommer jag att kunna brodera rätt så mycket i framtiden

Bland broderigarnet hittade jag riktigt gamla saker

Extra starkt stoppgarn i olika nyanser – troligtvis stoppade man även sina tunna strumpor

Någon har gjort egna garndockor – undrar just vad det står i artiklarna som garnet är lindat på? Nu är det inte så att min mamma är 100 år eller så utan hon har alltid varit intresserad av att handarbeta (genen kanske har hoppat till mig?) och hon har samlat och sparat och ärvt en massa husflitsgrejor…

Lämna en kommentar

Filed under Broderat, Fina gamla saker

Kommentera

