Märken

När jag växte upp på 60-70-talet var det vanligt att man samlade sina märken och medaljer på en sådan här sköld som man då hade gjort av filt och sidenband i slöjden. Så ock jag- min sköld ser ut så här och den hänger i sómmarstugan…

Som synes åkte jag skidor (mycket vanligt där jag bodde, vi var i praktiken födda med skidorna på fötterna) jag tog ALLA simmärken även Magistern utomhus i en insjö med en snitttemperatur på 10 grader i vattnet. Jag var med i Röda Korsets ungdomsförbund, Walhströms Ponnyklubb, Stingklubben, jag sa ja till Juniaden , fast jag idag inte alls vet vad det är?, jag tyckte att man skulle Spola Kröken (oj,då!) och jag hade varit i Mo i Rana och Fatmomakke. Två fina märken med traktorer har jag heller ingen aning om varför de finns där men troligtvis fick jag dem av pappa som hade bilverkstad. Se där, så mycket info man kan få ut av en gammal märkessköld.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Fina gamla saker, Glimtar från stugan

Kommentera

