Helg = ledigt?

Jag fattar inte riktigt men man kan ju tro att det skulle finnas tid att blogga på helgerna men så är det inte för mig. Bästa bloggtiden är lite ”fulbloggande” på jobbet tidigt på morgonen när ingen annan än jag sitter här.  Jag har i alla fall inte legat på latsidan i helgen. Fredag kväll var lugn och skön, vi drack mousserande vin och prövade två nya recept från TV:s Gokväll

Squashrullar

och Sensommarcrostini. Mums båda två   recepten finns här!

På lördag shoppade jag litegrann, nämligen ett par sådana här

Sedan ordnade vi en middag för några vänner. Vi drack lite bubbel, åt en förättstallrik med bl.a Capresesallad

Sedan åt vi Pasta con Salsa di Pomodori e Bracioli

 

 först pastan med tomatsås och sedan ruladerna som kokat i såsen och till det Peperoni arrostiti all`insalata

och – till sist – världens godaste kladdkaka med vit choklad -serverad med färska plommon. Receptet och bilden hittade jag på superfina bloggen En mammas dag – Weronica

Söndagen ägnade jag dels åt att städa och sortera ur min garderob och dels åt att svärande försöka få klart mitt senaste projekt. Inte är det väl så konstigt att man är lite trött på måndag morgon?

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Hemma hos oss

Kommentera

