Äntligen – vågig filt färdig!

I am participating in the Tea Rose Home Linkparty today with this ripple blanket, made of Egyptian Mercericed Cotton. A fun and easy pattern.

Här började jag och jag använde mig av det egyptiska merceriserade bomullsgarnet Muskat

och så har blev resultatet

Jag använde mig av ett mönster som finns lite här och var på nätet.

Lägg upp så många maskor som du vill ha filten bred eller lång.Antalet maskor ska vara delbart med 12.

Ungefär så här gör man:

virka 4 stolpar

virka 3 stolpar i samma maska

virka 4 stolpar

i de tre följande maskorna virkas 3 stolpar ihop till en

fortsätt på samma sätt hela varvet.

Snabbt och enkelt mönster…

4 kommentarer

Filed under Länkar till fina mönster, Plädar, Virkat

4 responses to “Äntligen – vågig filt färdig!

  1. Its beautiful! I like the colors

  2. So pretty! I love it. Thanks for sharing!

  3. I love the colors! You did a great job!

  4. It is so beautiful! Thank you for linking to my party and sharing your creation!

Kommentera

