Pläd av STORA mormorsrutor

Nu har jag gjort färdigt min pläd (jag började förra torsdagen och jobbar heltid så jag har bara virkat på kvällar och helger, pläden var väldigt snabbvirkad med andra ord)

När jag virkat färdigt de 20 rutorna fäste jag alla trådar PUH!

Sedan virkade jag en kant. Tips på hur man kanten skulle se ut hittade jag hos Lucy på Attic24 – en helt underbar blogg, kolla in den!

TADA! Här syns den färdiga pläden

Jag har inte riktigt bestämt om den ska ligga på sängen eller i schäslongen

eller om det kanske ska bli en julklapp?

Pläden var mycket rolig att virka, jag använde ett mönster ur boken Galen i garn, garnet Tilda från Svarta fåret och virknål nummer 5. Stor storlek på virknålen till ett tunnare garn gjorde filten väldigt luftig.

Som synes har jag en massa garn i fina färger kvar…

3 kommentarer

Filed under Länkar till fina mönster, Mormorsrutor, Plädar, Virkat

3 responses to “Pläd av STORA mormorsrutor

  1. It’s beautiful!
    Thank you for your comment and for the link to your lovely blog:)
    Kisses
    Angie

  2. Such a Beautiful blanket 🙂

  3. amandahogberg

    Hur mycket garn behövde du till den och hur stor är den ungefär? 🙂 ska använda storlek 5 och järbo soft cotton, så det borde bli ungefär lika mycket som du använde….

Kommentera

