Japanese Flower Scarf

Nysta är jättesnabba! Dagen efter beställning hade jag garnet i handen

och nu har jag börjat virka blommor till den japanska sjalen

Men… jag är inte helt jättenöjd. Garnet är mycket grövre än jag hade väntat mig. Först virkade jag med virknål 5 men det blev inte bra så jag bytte till nummer 4 och då ser blommorna ut som ovan. En annan sak som är lite jobbig är att garnet delar sig jättelätt under tiden man virkar. Fast det är ju 100 % bomull så det kanske inte är så konstigt. Men i vilket fall som helst så tror jag att sjalen skulle bli finare i ett tunnare garn. Fast jag ska inte ge upp ännu!

1 kommentar

Filed under Virkat

One response to “Japanese Flower Scarf

  1. I love these flower motifs…really pretty!

Kommentera

