Mer filtinspiration

Jag är lite inne på att virka en filt – kanske till en baby- i mitt fina ecogarn från Debbie Bliss. Jag hittade denna fina inspirationsbild hos Erica Laurell

Dumt nog kan man inte köpa endast mönstret, man måste köpa minst en härva garn till. Det är hos Muchis och jag hittar inte mönstret någon annan stans. Ja, för garnet har jag ju redan, som sagt…

Men jag har hittat mönster till filten ovan som är tillverkad av Stephanie Gage och det mönstret  finns att ladda ner på Ravelry. Jag tror nog att jag kan använda detta mönster men ändå få det att likna bilden ovanför.

2 kommentarer

Filed under Inspiration och ideér, Länkar till fina mönster, Virkat

2 responses to “Mer filtinspiration

  1. Beautiful! The colours are really lovely. I think the pattern you found will work very well. x

  2. Pingback: Varsågod – här finns mönster till filt och kudde | Husflit

Kommentera

