Vågig filt och kudde – färdig!

Nu är filten och kudden färdig – och håll i hatten nu – här kommer en bildkavalkad

Jag virkade i superhärliga Eco Baby från Debbie Bliss. Jag köpte ett nystan i varje färg, 3 st mörkblåa, från Nysta. Jag använde virknål nummer 5

Mönstret hittade jag på själv efter att jag fått inspiration på olika ställen på nätet

Kuddens framsida sydde jag fast på en manchesterkudde från Åhlens

Filten blev ganska stor som synes här när den ligger utbredd på vår dubbelsäng

Är det någon som är intresserad av mönstret? Skriv en kommentar isåfall

Det var jätteroligt att virka detta mönster och snabbt gick det. I morgon åker filten och kudden in i ett paket – det är presenter till min bästis och hennes man som fyller år samma vecka.

6 kommentarer

Filed under Plädar, Virkat

6 responses to “Vågig filt och kudde – färdig!

  1. Nette

    Fina! Skulle vara kul om du beskrev hur du gjorde 🙂

  2. Emma

    Snyggt! Är mönstret till salu? =)

  3. Pingback: Projektetet sovrumspläden | Husflit

  4. Malin

    Hej, letade efter nytt virk-projekt och hittade din supersnygga filt och kudde 🙂 Tack för en jättebra beskrivning hur filten är gjord. Nu ska jag till garnaffären…
    Mvh Malin

  5. Elisabeth Danefjäll

    Vill gärna ha mönster på kudde och filt. Skitsnygga!

Kommentera

