NU är sjalen färdig!

Oj, oj jag kan förstå varför det är dyrt att köpa en Cascais från Odd Molly –  mycket jobb var det allt med att virka en sjal men resultatet blev ganska bra, tycker jag

Jag gjorde ju en helt annan typ av ruta men storleken på rutorna är ungefär densamma som på Cascaisen. Jag tycker dock att sjalen blev nästan lite onödigt stor. Här hänger den på en ganska lång tunika och man kan se fransarna som hänger ner på baksidan.

Skön att svepa om sig en kall sommarkväll, skulle jag tro

Här hänger den utbredd på balkongräcket

och här på dubbelsängen

detaljbild av tofsarna som jag gjorde i alla färger och försökte placera ut lite snyggt

här syns blommorna i rutorna tydligt

Sjalen blev inte alls tung fastän jag använde bomullsgarn och den är lätt att vika ihop och stoppa i resväskan. Blir perfekt i Italien i maj!

 

Om jag orkar och intresse finns ska jag skriva ett PDF-mönster till min sjal.

14 kommentarer

Filed under Mina mönster, Mormorsrutor, Virkat

14 responses to “NU är sjalen färdig!

  1. Sandra B Lindström

    Så himla snygg!!!!!!!!!!!!!!

  2. Absolutely stunning! Can’t wait for the PDF. x

  3. Oh, this is an amazing scarf! So colourful and those flowers, it’s great. My compliments. I can’t wait for the PDF!

  4. sonia morley

    Wonderful shawl ,I love your colours really looking forward to your tutorial.
    Sonia

  5. Helt underbar! En av de vackraste sjalar jag har sett. Vilket arbete du lagt ner.

  6. Really nice. It looks like spring. 🙂

  7. es

    So lovely ~ ! I love the way you use colors-very sweet indeed!

  8. What a lovely shawl! Beautiful colours too!

  9. Birgitta

    Så jätte snygg!! Underbart om du vill dela med dig av mönstret. Det blir väl på svenska?

  10. Anneli

    Supersnygg, Fantasktisk!! Den ska du vara riktigt stolt över! Helt enastående!

  11. Hej! Hittade en bild på fejjan och skulle väldigt gärna vilja ha mönstret på svenska. Är det möjligt? Sjalen är så galet vacker! 🙂

  12. Susanne

    Vilken sjal! Kul att Facebook-sidan Colorful Arts and Crafts visade den, annars hade jag missat denna pärla. Riktigt snygg.

  13. Anna

    Den är helt totalt ljuvlig, den här ska jag göra! 🙂 Thx!

Kommentera

