Virkad väska – min variant

Jag utgick från mönstret från Attic 24 men när jag virkat färdigt så kändes det inte riktigt bra. Jag var inte nöjd med väskans botten. Därför repade jag upp och tog bort den runda bottenplattan (inte helt lätt, kan jag meddela – det blir VÄLDIGT konstigt när man repar upp det man virkat!),sedan virkade jag en rektangulär botten som jag sydde fast på tre av de 4 sidorna. Om jag skulle göra en till väska skulle jag såklart virka en rektangel redan från början…

men, men här är den nu

i all sin prakt

handtag med jättenyckelring

virkat med enbart fasta maskor

jag fodrade väskan med fint turkost tyg

och nu funderar jag mest på om jag ska sätta i en knapp eller inte. Kanske ska jag virka en knapp?

Finally – this is my bag TADA moment. I started croceting following the pattern from Attic 24 but in the end I did not really like the bottom of the bag. So i decided to make a rectangular bottom instead and it was a little bit tricky, doing this when the rest of the bag was all finished, I can tell you!  I suceeded however, and this is my very own bag. I made turquois fabric lining and used som big metallic keyrings for the handle. Now I have to decide if a need a button, maybe I will crochet one? What do you think?

Lämna en kommentar

Filed under Väskor, Virkat

Kommentera

