Sticka en sjal

Jag har haft väldigt svårt att bestämma mig för vad jag ska göra med mitt rosa mjölkgarn. Jag har börjat virka flera sjalar men inte känt mig nöjd och repat upp. Häromkvällen började jag sticka en sjal

Jag använder mig av detta enkla mönster bara rätstickning med 4 maskors ökning varannat varv

I mitten blir det då ett fint hålmönster. Jag stickar på rundstickor nummer 6 och hittills har jag inte ens använt ett nystan

Funderar på att virka en kant – undrar hur det skulle bli?

I had a hard time decide what to do with my Milk Fibre Yarn. I tried to crochet a shawl but I was not satisfied with the pattern. Now I started knitting instead using a very simple pattern.

1 kommentar

Filed under Allmänt, Länkar till fina mönster, Stickat

One response to “Sticka en sjal

  1. Pingback: Sjalen Ingrid på gång | Husflit

Kommentera

