Avmaskad och blockad Swallowtail

Jag är ledig hela dagarna och det märks ju, eller hur? Här min avmaskade Swallowtail

och här den blockade varianten

Instickade pärlor syns här

Jag är inte helt nöjd med resultatet – det var svårt att få pärlorna att ”stanna” på rätt maska och färgen på pärlorna är lite för mesig – fast de är rödare i verkligheten. Men i min lilla stad finns det bara ett enda ställe som säljer pärlor och utbudet är inte jättestort.  Nu måste jag lägga upp nya maskor!

1 kommentar

Filed under Sjalar, Stickat

One response to “Avmaskad och blockad Swallowtail

  1. Den är underbar. Vi har ingen affär som säljer pärlor men jag har mycket på lager eftersom jag är cirkelledare i Grönländsk Pärlbroderi, synd du inte bor här 😉

Kommentera

