Hjärtligt tack!

Eftersom jag blev uppvaktad så många gånger och av så många vänner ville jag gärna göra lite personliga tack-kort

Jag började med att rota i mina tyghögar

letade åt en lagom hjärtlig mall = pepparkakshjärtat

klippte ut en massa hjärtan och pressade fast dem på vlieseline

klippte ut hjärtan en gång till

placerade ut varje hjärta på enfärgade, dubbla kort från Gallerix

sydde med tät zig-zag fast ett hjärta på varje kort

ett exempel

ett hjärta av rött Unikko-tyg

Tada! Alla 30 färdiga – med 30 olika tyger till hjärtan

och nu har jag precis skrivit hälsningar, klistrat fast frimärken och skrivit adresser på alla kort! PUH! Nu ska de snabbt ner i brevlådan…

Kul och snabbt sätt att göra personliga kort

 

Lämna en kommentar

Filed under Projekt, Sytt

Kommentera

