Virkad randig sjal

Inspirerad av Virkpia började jag idag att virka en liten, mjuk och väldigt färgglad sjal.

Jag virkar med mina rester av Bianca-garnet dvs. det som blev över när jag gjorde min stora blomsjal i våras.

och det är SÅ roligt att virka igen! Den sista tiden har jag ju mest stickat och inte känt mig inspirerad av att virka, men nu så

Jag varierar mönstret en aning genom att virka ett varv med svarta fastmaskor mellan varje stolpvarv. Busenkelt mönster!

Lämna en kommentar

Filed under Länkar till fina mönster, Sjalar, Virkat

Kommentera

