Röd

Efter att ha prövat flera olika mönster, repat upp börjat med ett nytt osv. bestämde jag mig för att sticka 50 maskor, varannan rät varannan avig med stickor nummer 6 till alpackagarnet från Sandnes i cirka 2 meter (puh!)

Här har halsduken precis hoppat av stickorna

och här har jag knutit (massor) med fransar, virkat runt kanten, tvättat och blockat halsduken

Här kan man se att stickningen blev väldigt luftig tack vare att jag använde så grova stickor. Jag tycker att det känns som om halsduken blir både lättare och mjukare när än vad den blev med dubbelt garn som jag också provade.

Lämna en kommentar

Filed under Mina mönster, Stickat

Kommentera

