Sticka en klänning?

Efter att jag en längre tid börjat med flera olika projekt och aldrig känt mig riktigt nöjd har jag nu bestämt mig för något helt nytt! Jag ska sticka en klänning. Igår inhandlades garn och mönster och jag började min stickning på gårdagens trevliga Stickcafé.

Garn M&K Linen färg 954

Mönster 11038 från tillverkaren  (jag ska INTE virka några blommor). Efter att jag kommit hem från cafeét fick jag repa upp allt jag gjort och börja om eftersom jag läst mönstret slarvigt och räknat fel. Så kan det gå! Intentionen är i alla fall att bli färdig lagom till den kommande sommaren. Vi får väl se!

1 kommentar

Filed under Stickat

One response to “Sticka en klänning?

  1. Jättefin modell!! Jag har velat virka en klänning länge men hittar inga bra mönster tyvärr, finns mycket mer stickmodeller… Ska bli kul att se ditt resultat!

Kommentera

