Läxa i sommar!

Det har jag ordnat till ett gäng av mina arbetskamrater. Alla som kan/vill ska vara med och virka en sådan här filt till en baby som ska födas i augusti

Jag har virkat cirka 40 rutor och nu ska jag ge en till varje virkande kollega så att de har en mall, så att säga.De får själva välja hur många rutor de virkar och överenskommelsen är att alla alltid ska ha vitt som varv två.  Jag har också översatt mönstret från boken Cute and easy crochet (bild från boken ) till svenska. Inte så betungande dock eftersom det bara består av 3 varv.  Sedan ska jag virka ihop det hela i höst. Smart idé, eller hur?

Lämna en kommentar

Filed under Mormorsrutor, Projekt, Virkat

Kommentera

